Black velvet, if you please

Idag har jag vandrat omkring i staden på ställen jag aldrig varit på förut. Jag har tagit över 200 foton och även gjort slut på bilderna i min engångskamera. Jag har gått i tunnlar och vinkat till folk jag känner, men inte orkat stanna upp och prata med så många. Jag känner mig märkligt distanserad till alla jag känner och på något sätt avskärmad från det mesta. Mötte upp Olivia vid tre och då var mina ben döda efter två timmars oavbrutet promenerande. Jag åt en stripsmeny och sedan vandrade vi omkring i ytterligare timmar, en brännande sol och snurrande tankar. Jag ger folk onda ögat men det är mitt undermedvetna som sköter sånt. Jag är väl arg, eller nåt. Ibland önskar jag att jag bara kunde öppna munnen och förklara allting som är fel i en endaste lång mening, men jag vet att jag aldrig skulle kunna det och det skulle ändå inte funka. Just nu känner jag en stark motvilja inför vissa människor jag vet att jag ska akta mig för att råka bli osams med för då kommer allting bara gå åt helvete, så att säga. Men jag försöker, och jag tycker att du också kan göra det, för just nu skapar du dina egna problem och förväntar dig att andra ska lösa dem åt dig. Och jag är så fruktansvärt trött på uppmärksamhetssökande personer som alltid ska vara värst med sina så kallade problem och inte orkar bry sig om andra.

Jag har så många inlägg i utkast, texter som jag inte kan publicera för att jag orden bara blir till en jobbig massa som är omöjlig att forma på det sätt jag vill. Det har iallafall varit skönt utan skola även fast igår var en rätt så händelselös dag. Jag hoppade studsmatta med Olivia och vi vandrade runt, hade på mig omatchande kläder för jag tycker sånt är rätt intressant, hade ett fint ögonblick med någon och åt glass istället för att sova.

Nu ser jag fram emot kulturnatta imorgon. Lär vara där litegrann på dagen och sedan hela kvällen och natten. Förra årets kulturnatta var så himla fint, med free hugs-skyltar, sf-taket, kajen och Di leva. Alla som ser mig får attackera mig eller nåt. En massa bilder kommer antagligen på söndag, nu ska jag duscha och sedan poppa popcorn och kolla på Wat tills jag blir trött. Borde plugga och hade faktiskt tänka göra det på riktigt, men när jag kom hem klockan åtta kände jag verkligen att jag inte orkade. Nästa vecka kommer troligen att bli en stressig vecka, men det får jag ta. Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0