Bultande närvaro och allt det där jag aldrig ska glömma, hur det var

Märkliga dagar har följt men nu ska det förhoppningsvis vara lugnt ett tag. Har spenderat nätter på annat håll av otrevliga anledningar och skrivit till sent, så att ögonen är sådär svullna och röda dagen efter då man sovit alldeles för få timmar och ska försöka hinna med en buss som går tio över sju på morgonen. Klottrat "don't worry, be happy" på ett fönsterbleck mitt i natten i en tom och tyst korridor. Suttit på ett annat fönsterbleck och sett ner över staden som är märkligt tyst och lugn sådär vid 02:47. Någon skriver att om jag slutar vara så allvarlig så kanske jag blir trött. Men det tror jag inte på. Det är inte där det sitter. Sover sedan mellan 13.00 och 17.00 och när jag vaknar är det mörkt och följande dag tillbringas med en vän, vi hämtar ut tågbiljetter och vandrar omkring och jag tycker inte att det är kallt fast alla jag möter säger att jag ser frusen ut. Upptäcker att det är torgmöte och det är ju rättvisepartiet och jag frågar vart har ni varit? Jag har saknat er och jag vill göra något. Och åh. Springer efter långa personer jag saknat. Är på öppet hus och skrattar och träffar trevliga människor, går sedan långt fast det är kallt men ibland behöver man rensa tankarna, gå igenom dem och slänga bort onödiga saker och då underlättar kyla. 17 238 ord blev det. Det känns som att jag rivit lite för mycket i mig själv, petat på sårskorpor jag bestämt inte skulle röra vid alls men det är okej. Imorgon ska jag befinna mig på Mimer hela dagen och på onsdag blir det Midgård och hela grejen med gymnasieval känns lite oroande men eh. Det får bli som det blir. Inatt får Augustana och Andrew Bird funka. Lite Fireflies med Owl City också. Snart någon slags bok, lite senare några timmars sömn. Godnatt, kramar, värme och fina tankar till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0