Det sägs att det alltid finns något bra i det som sker

Kom på en perfekt mening inatt men var för trött för att orka skriva ner den. Så är det alldeles för ofta. Man borde ha något verktyg för sådant i hjärnan, för när det gäller sådana där abstrakta saker som ord så sviker minnet. Särskilt när klockan är halv tre på natten och man skickat iväg sig själv på lagning.

Idag har jag sovit, försökt hjälpa en vän att ta sig hem och sagt att nu gör du aldrig sådär igen, nu måste du ha lärt dig nåt. Mått lite illa och försökt koncentrera mig på saker som skolarbete men ibland tänker jag verkligen att matte är för logiskt för min hjärna. Siffror borde man kunna göra hur som helst med, men tydligen inte. Och en blivande fysiker måste nog tro på siffror. Just nu kokar jag makaroner och har precis druckit en kopp te. Om en timme tar jag bussen till rödäng där det blir Izabelle, filmkväll med folk och sådant trevligt.
På tal om trevliga saker så var igår en väldigt trevlig dag. Jag steg upp med någon slags inställning om att dagen skulle bli bra, och det blev den. Ingenting blev sådär gräsligt fel som det kan bli ibland. Det blev biblioteket med en massa människor, trevligt, fint och bra folk. Kramar och varma händer. Och människor jag inte sett på länge, sedan de där varma sommarmånaderna då det var vi, och åh. Det blev så himla rätt fast jag var så orolig i september. Igår tänkte jag att allt var bra. Det blev även någon slags halv biofilm, för jag eh, failar ofta på sådant. Att börja må illa mitt i en biofilm verkar vara min specialitet. Men det funkar väl ändå, jag fick faktiskt pengarna tillbaka fast jag betalat med presentkort. Trevligt trevligt. Nu lyssnar jag på Elliot Smith och borde nog börja avlägsna mig härifrån. Folk får ha en trevlig kväll och natt och allt möjligt. Argh. Kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0