Just as simple as the way she fades away



Vanliga saker. Att stiga upp, att somna om. Att dricka oboy till frukost. Att bli flummig i skolan för sånt är jag bra på. Flumma sönder flera lektioner. Sånt kan man göra ibland. Ganska ofta. Städa och gömma undan skrivblock och pennor som ligger utspridda på golvet. Reda ut tovor i håret, duscha. Springa runt i underkläder för att ha på sig en massa kläder är överskattat när man bara är hemma. Arton minusgrader ute och täckbyxor för första gången på flera år. Att äta pizza med vänner. Gå hemåt i mörkret. Skriva långa sms. Dricka mitt favoritte. Skriva ut bilder. Tända ljus. Lyssna på januarispelningslista på spotify. Och tänka att det är natt snart och då borde jag sova. Men veta att jag kommer vara vaken hela natten ändå. Jag saknar Caroline och jag saknar Stockholm. Inatt ska jag läsa historia och biologi och sedan ska jag göra sådant jag gör på nätterna. I helgen ska jag skriva klart min novell som bara får innehålla 1800 ord men min är redan femton sidor lång och jag vågar inte kolla efter hur många ord den är. Jag vill inte begränsa mig när jag skriver för det känns som en ganska sorglig sak att göra. Behövligt ibland, men inte denna gång. Väl medveten om att mycket inte går att fånga med ord, men jag vill försöka så gott det går iallafall. Vissa saker vill jag inte ens klä i ord, för det vore att göra dem till något mer världsligt än vad de faktiskt är. Men jag ska skriva och se vart det slutar, hur många ord det än blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0