"Hans jacka är röd och jag tänker på att i Kina står rött för lycka. Sedan släpper jag honom och vi går vidare."

Ett hjärta som slår alldeles för fort, ben som plötsligt inte bär. Hur blev du en av de där? Vandrar runt i staden på kvällen och det är kallt, det går för få bussar. Jag borde känna någon här som jag vill till. Försöker lösa en pojkes kärleksproblem via telefon, mjuka läppar mot min kind och det är fint att sådana som du finns. Dock alltid denna tvekan, osäkerhet. Människor är bra på att ljuga och det är jag med, även om det är något jag sällan drar nytta av. För många timmar under täcket, skolan är ingen plats jag orkar med just nu. Läkarbesök men sådana här saker syns inte i blodprov. Minusgrader, för många, idag. Då inte ens te värmer. En förut försiktig önskan hotar nu att explodera. Detta tar mig ingenstans. Slösar på andetag, minuter och snart. Är alla stjärnor döda, då måste vi någon annanstans. "Jag ritar fåglar, ritar fjärilar, ritar allt möjligt. Men du märker inget för din hud är redan full av märken."

Kommentarer
Postat av: Eleyonor

Sv: Tack, detsamma! :)

2010-01-23 @ 15:59:35
URL: http://eleyonor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0