Just like being my own solar system, doing good things but then totally eclipse them

Och det var något du förstod tror jag. Något jag vetat för länge men inte sagt något om. Det där om. Att man inte borde. Men vissa saker gör man ändå för man vill det så väldigt. Det där ruset var värt allt just då. Och rus, det är väl sådant människor jagar. Berusning, adrenalinkickar. Ögonblick, närvaro. Slippa undan tankar och vara nära. Att ha någon under huden. Det är ju farligt. Men en av de allra bästa känslorna också.

Mina ljus brinner fortfarande. Och Sigur Ros är så rätt på natten. Och jag vill ha det såhär. Sådär. Vara vaken till sent då alla lagt sig och det är helt tyst i huset förutom all fin musik som är som allra bäst på natten, prata med Caroline tills klockan närmar sig fyra eller fem på morgonen, skriva, dricka te, tända nya stearinljus när de gamla slocknar, och sedan skriva lite till precis innan jag somnar. Men skolan börjar imorgon, idag, om sex timmar. Jag kommer att sakna nätterna så väldigt. För hur allting än varit under dagen och kvällen så mår jag alltid bra då. Det är enkel logik, förvriden magi, fakta. Och åh. Nu ska jag lära mig älska dagsljus igen, solsken. Solsken var min sällsynta drog förut. Fortfarande på sätt och vis. Men nu missbrukar jag det inte längre. Gömmer mig i mörkret och förkläs av skuggorna. Blir naken i dagsljus. Sårbar på morgonen. Odödlig på natten. Åh åh. Jag borde lägga mig i min säng nu, skriva och memorera. Tänka och drömma. Och se till att få åtminstone tre timmars sömn. Godnatt. Och mänsklig värme.

Kommentarer
Postat av: signe

hej anna.

http://open.spotify.com/user/korvapa04/playlist/5TZmmH7EZt2XMVTLbJYmfI

2010-01-12 @ 14:51:59
Postat av: Uggla

Hej du signe. min men obs den kommer ju som bli längre i takt med att januari får fler dagar: spotify:user:ansing:playlist:1OwjFci8fatzl4eWmdIfSN

2010-01-13 @ 23:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0