I hope you feel the way I do

I helgen har jag hunnit med att ta hela 300 bilder, vilket känns väldigt bra. Lördagen spenderades på stan med Mikaela. Mycket 356:ande och en hel del tankar om att allting kanske blir bra ändå. Man vet ju aldrig. Riv inte ner våra lappar nu bara, för det tog tid att sätta upp de! Till veckan blir det att tillverka armband och kanske även några tankeböcker. På kvällen följde jag med min mamma på inflyttningsfest hos en vän. Deras lägenhet var sjukt fin och en liten människa vid namn Thilde gjorde min kväll. Allting är så enkelt med små barn. Kan även berätta att deras toalett inte hade något lås vilket medförde att jag denna kväll även fick se en man kissa. Det var lite obehagligt att se kisset i luften sådär. Jaja.
Hemma var klockan nästan en ny dag och jag somnade sent efter ett wat-avsnitt. Älska.

Idag var jag och Mikaela på folkkök. Jag har börjat tycka om veganmat mer och mer, och denna gång led maten inte heller av en överdos av vitlök, och det uppskattades. Jag borde skapa en tradition kring söndagar och folkkök, för det är faktiskt väldigt trevligt där. Och om jag ska bli vegan någon gång måste jag ju vänja mig. Många ord och meningar och tankar som inte fått sig ord än fanns på min tunga idag, men nej. En annan dag kanske. Jag har saknat oss.

Ikväll Johnossi återvänt till mina högtalare. Det känns som ett fint återseende. Nu är det några timmar kvar av kvällen och jag funderar nästan på att ägna dem åt pluggande för ovanligheternas skull, fast nej, jag tror inte det. Jag borde väl egentligen bry mig om det faktum att jag har missat en del genomgångar och liknande och kanske att jag borde ta igen det på något sätt, men det känns inte så viktigt. Den amerikanska revolutionen har legat på mitt skrivbord hela helgen i form av ett anteckningsblock märkt med ordet SO men jag tror att den får ligga kvar där tills imorrn då jag kommer att stoppa ner den i min ryggsäck och ta med mig den till skolan. Där kanske jag öppnar den. Ikväll hoppas jag att jag drömmer något fint. Jag hoppas att alla har haft en lika bra helg som jag har haft, kram.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Anna jag tycker att dom där orden, menigarna och tankarna ska få sig ord någon dag, jag vill höra dom. Kramar till dig för att du gjorde min söndag till en bra dag.

2009-04-07 @ 15:25:44
Postat av: Anna

Jag vet inte riktigt, vi får väl se. Humhum. Kramar till dig med mikaela. Ska vi skapa den där livsfilosofin nu?

2009-04-07 @ 17:42:37
Postat av: Anonym

Ja det ska vi absolut, kramar till alla!

2009-04-07 @ 20:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0