Lonesome day

Is it in your heart? Is it in your eyes?

Har märkt att jag är arg. När jag ställer ner min tallrik på bordet gör jag det med kraft, med sån kraft att några bitar mat hamnar på bordet och jag drar ut stolar med brutalitet och tänker jag inte efter låter jag otrevlig mot folk jag inte vill vara otrevlig mot. Vet inte riktigt varför jag är arg. Eller innerst inne vet jag nog det men det är tragiskt nog inget som platsar här. Kom nyss hem från skolan och upptäckte att första maj affischerna som Davis postat hade kommit så nu ska jag väl sätta upp några ikväll. Får inte glömma bort att jag ska till Ålidhem imorrn, fast jag vet inte riktigt om jag hinner. Har så jävla mycket att göra men det blir ju aldrig av eftersom att jag föredrar att göra en massa annat istället. Igår gjorde jag fan pärlplattor istället för att plugga. Och min rygg gör ont, jag vet inte varför och min mamma tänker ta mig till vårdcentralen så att dom får ta blod från mig och då kanske himlen kanske slutar röra på sig och sånt. Jag ska till Rom vecka tjugo. Det blir nog fint men det betyder att jag borde bli vän med min mamma tills dess. Nu har jag snart ätit upp ett paket ballerinakex och det är väl inte ett särskilt smart sätt att mätta en mage som skriker efter mat men jag orkar inte göra nudlar. Kanske sen. Idag lämnade jag in mitt bildarbete, sådär några månader försent. Jag tror inte ens att den höll sig inom ramarna för vad man skulle göra. Jag kommer knappt ihåg vad det var när jag tänker efter. Jaja. Just nu lyssnar jag ungefär enbart på Glesbygd'n, Florence Valentin och The Kooks. Och så lite Bruce förstås men annars fungerar jag ju inte. Det är fan snart bara en månad kvar. Herregud. På torsdag blir det ingen skola för vi ska vara med i teknikåttan så det är ju fint, typ. Eller jag vet inte förresten men jaha. Nu måste jag skriva en sammanfattning om den amerikanska och franska revolutionen och det känns sådär lagomt lockande. Sedan måste jag översätta mitt grejs till engelskan, baka kladdkaka, köpa päronfil och klockan åtta kommer Olivia hit och vi ska väl vandra omkring som vanligt. Planlöst vandrande känns som min grej faktiskt. Har inget mål. Och det fanns heller ingen särskilt mening med detta inlägg, men säg något som har någon egentlig mening liksom? Eller ja. Iallafall. Plugga nu. Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0