02:39

Jag är hemma från Piteå. Har gått på stranden och pratat i telefon med fina människor, ätit frukost på en veranda med utsikt över havet, badat medan det åskade, köpt en jättefin skrivmaskin, ätit blåbärskaka och sprungit omkring barfota på stranden mitt i natten. Igårkväll satt jag och Mikaela och pratade om saker som till exempel mellanting i flera timmar och denna dag har jag mestadels tillbringat med Christopher. Ikväll har det ösregnat och åskat och jag har haft fönstret öppet och lyset släckt och nu har jag och min lillebror precis ätit några nattmackor och jag kanske borde överväga att ge efter för sömnen, vilket faktiskt känns ganska lockande när jag tänker efter. Mitt rum ser ut som något slags krig igen och jag ska städa när jag orkar och har tid och när jag har köpt en ny matta och byråsaken, vilka jag tänker leta som en desperat efter imorgon. Det är bara en vecka kvar av sommarlovet och det känns oerhört konstigt på alla sätt och vis, jag har aldrig varit med om att ett sommarlov gått såhär otroligt fort och att så mycket ändå har lyckats hända men att det ändå på nåt vis känns som att det har hänt alldeles för lite. Jag kan inte tänka mig att sitta och plugga i timtal eller att stiga upp innan klockan åtta på morgonen och sedan ha en egentligen väldigt begränsad tid då jag kan göra vad jag vill. Det känns askonstigt. Fast på något sätt har jag ändå redan bestämt mig för att hösten ska bli något bra. Nu ska jag lyssna på Bright eyes ett tag till och sedan sova. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0