16:57

Min julafton var en trevlig liten sak. Vilket jag inte trodde att den skulle vara. Men det funkade bra att gömma sig under en filt och tända ljus och lyssna på samma låtar om och om igen och det funkade faktiskt bra att bara vara vi även fast den det där hålet alltid fanns där. Men det vore ju konstigt om det inte hade gjort det. Första julen utan dig. Första julen utan någon julkänsla alls, första julen då vi inte hade någon lutfisk på julbordet. Första julen då jag stod vid din grav och försökte hålla tillbaka tårarna. Jag har svårt för att säga saker på en kyrkogård.
Jag somnade typ tre gånger under julafton tror jag, men så går det när man råkar vara vaken alldeles för länge natten innan. Jag började skriva en lista över mina favoritögonblick det här året, vilket visade sig vara ett väldigt trevligt sätt att sysselsätta sig när klockan börjar närma sig tre på natten. Den listan innehåller 118 punkter nu, och jag blir så väldigt glad av att läsa igenom den. Jag fick väldigt många trevliga julklappar och min lillebror fick en stämapparat så han var snäll och stämde min gitarr. Jag tillbringade natten med att prata i telefon med en person som befann sig i en stuga mitt ute i ingenstans och senare med att kolla på Criminal minds och upptäcka hur väldigt mjukt och fint mitt nya sidenlakan var. Idag är det juldagen och den är ungefär som den brukar vara vartenda år. Jag har aldrig riktigt tyckt om juldagen och annandagen. Men den här dagen är inte precis som alla andra juldagar. Jag är lite gladare. Och lite mer hoppfull. Jag har legat i min säng och stirrat på mina tända ljus och lyssnat på min decemberspelningslista och tänkt och tänkt och inte kommit fram till något. Det finns någon som är så väldigt bra på att formulera sig så att jag verkligen måste fundera. Och livet slutar tack och lov aldrig att förvåna mig. Ikväll kommer Signe hit och jag ska försöka få henne att äta upp min choklad för konstigt nog så är julen den enda tid på året då jag inte är sugen på sånt. Konstigt nog.

Vissa situationer i mitt liv tycker jag om väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0