And suddenly everything changed

Regnet känns tröstande på något sätt. Jag tappade nyss ut halva flingpaketets innehåll och nu ligger flingorna där på köksgolvet och ser misslyckade ut. Jag undrar lite vad som var meningen med den episoden. Jag tycker om tanken på att regnkaoset ska fortsätta imorgon för då kan jag utan dåligt samvete fortsätta att isolera mig i mitt rum och kolla på film och måla abstrakta saker med vattenfärg. Idag har jag dock vistats ute i den verkliga världen och jag måste erkänna att det kändes lite konstigt med solsken i kontrast till mörkret i mitt rum. Jag har ätit pasta i vår stuga och suttit på verandan hemma med laptopen och ätit mums mums och varit arg på hela världen. Efter imorrn är det slut med det har jag bestämt, då ska jag återgå till mitt fina tankesätt att saker och ting bara får hända och bli som de vill, även om de av någon anledning måste gå åt helvete. Då ska jag träffa människor igen, för jag tycker om att träffa människor. Ett oroande moment är dock att mina bussresor är slut och att fylla på 20 st till kostar mycket mer än vad det borde och mycket mer än vad som finns i min börs. Jag förstår inte hur jag lyckades göra av med 20 jävla resor på mindre än tre veckor? Vad har jag gjort egentligen? Jag har lyssnat på samma musik om och om igen flera dagar i sträck nu och börjar fundera över om det är särskilt hälsosamt, vilket det nog inte är. Men det känns passande. Nu ska jag sluta skriva, godnatt.

Kommentarer
Postat av: malin

det var så lite så :)

2009-07-10 @ 18:51:13
URL: http://majok.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0