01:51

Det enda dåliga med sommaren är att det är så jävla varmt i ens rum när man ska sova. Och det suger verkligen. Som tur är har man en källarvåning att fly till där det är svalt. Idag har jag varit hemma hos Lisse en stund, sedan skjutsade hon mig på sin moppe till vår stuga. Det var trevligt. Idag har jag även tagit farväl av någon jag förmodligen aldrig mer kommer träffa, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är... konstigt. Har aldrig sett en döende person förut. När vi gick ut från sjukhusentrén tänkte jag att om jag behöver se dig så, så kommer jag dö. Sedan tänkte jag att jag redan visste att den dagen också skulle komma, och alldeles för snart. Och jag antar att man kan överleva det mesta. På något sätt.

Nu är klockan snart två, huset är tyst, jag dricker apelsinjuice och lyssnar på Glesbygd'n. Dom får mig alltid på bra humör. Jag är inte det minsta trött och det är lite dåligt, jag borde sova. Ska nog bege mig med en bok till den obekväma sängen i källaren nu, där det iallafall är kallt på ett helt underbart sätt. Blir nog att tillbringa även denna natt där.

Samhällets maskin äter allt som håller oss fria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0