It's been more than a year now

Regn och en grå, tråkig himmel. Vad gör man? Cyklar till ica i regnet med sin lillebror och köper glass. Kommer hem helt dygnsur och tillbringar resten av kvällen på ett golv med vänner. Det var igår. Idag har nog varit den meningslösaste dagen på mycket länge. Jag fortsatte att rensa igenom kartonger och lådor, och där, bland desperata teckningar och knövlade bilder fann jag våra namn. Så välbekanta men ändå som främlingar, det var så längesen jag formade ditt namn med fingrarna eller ens tillät mig själv att säga ditt namn högt. Jag velade, spara eller kasta-högen? Vad är det att ha kvar? Varför riskera att jag om tio år rotar igenom samma skit jag rotade igenom idag och mina ögon faller på just det papperet? Vad fan ska jag göra med oss egentligen? Glömma, när jag kan komma ihåg? Eller tvärtom? Komma ihåg, även fast jag kan glömma?

Imorgon måste jag upp tidigt, eller innan nio. Och det är tidigt. Imorrn är det onsdag. Snart torsdag, snart fredag. Snart helg. Det är bra. Hoppas jag. Nu är klockan tjugo över ett och jag äter ostmackor och känner verkligen för att se på Lolita, men min teve är död så jag och min laptop ska nog flytta till min säng nu. Godnatt. Jag ska bli mer aktiv snart.

Kommentarer
Postat av: Alice

sv. Ja det måste du ju göra!



Imorgon (torsdag) ja det går alldeless utmärkt för mig. Det är bara det att jag har träning halv sex. Men den hinner jag vell till? :D

Sen kan min mamma eller pappa köpa jordgubbar till oss, sen kan man sitta i parken och chilla. haha oj, vilka planer jag har.

2009-06-17 @ 14:16:45
URL: http://riddarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0