You believe, and you doubt

Min vecka 46 i korthet: Buss på morgonen, buss på kvällen. Jobbat övertid och bytt nummer med patienter på min praoplats. Träffat många eldsjälar till personal och söta gamlingar. Ätit lunch på en massa random ställen. Två gånger i centralhallen på sjukhuset, den ena gången bredvid några studenter som diskuterade konspirationsteorier om svininfluensan, en gång på en caféteria högst uppe i sjukhuset bland en massa läkarstuderande, en gång i en bil och en gång i ett personalrum. I tisdags köpte jag ramar för hälften av mina matpengar och satt på Wayne's med Liz och Signe hela kvällen och drack te. I onsdags träffade jag Annie. Vi stekte lax och skar en massa grönsaker och frukter, det blev jättegott. Sedan var jag ute och gick med Olivia, och sedan... pluggade jag? Kanske. I torsdags minns jag inte riktigt vad jag gjorde. I fredags lämnade jag Geriatriken med lite tårar i ögonen. Jag sa åt en patient att tänka på elefanter och kattungar när hon hade ont och hon lovade mig att kämpa och jag sa att hon skulle ringa mig när hon fått komma därifrån. Sedan fikade jag med Alice på café station. Det var mycket trevligt. Igår köpte jag en gitarr! Och en kanelstav av någon anledning. Och så tog jag ner alla bilder från min fotovägg, satte upp lite nya och sparkade ut min teve. Jag satte upp ramar och klippte ut elefanter. Idag har jag sovit till tolv, varit på fyra olika loppisar med Olivia och Liz och köpt en jättefin polaroidkamera. Nu ska jag snart på bio och se 2012 med Olivia. Har varit på så himla bra humör i veckan. Det var seriöst längesen jag kände mig såhär positiv. Allt känns faktiskt ganska bra även fast det är slask och regn ute och det är alldeles för många hål i mina converse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0