Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i

Såna här dagar ser det här stället ut som en regnig sovande spökstad. Jag gick till ica i mina gröna byxor och den långa tjocka tröja som jag fått av Lisse. Det var dimma och duggregn och himlen var närapå vit och det fanns knappt några färger nånstans. Löven var som fastkletade mot asfalten och ljusen från bilarnas lyktor verkade malplacerat. Jag vet inte vad jag gör här överhuvudtaget. Kan inte låta bli att tänka så allt oftare och oftare. Det finns ju knappt nånting här. Jag köpte ingredienser till kanelbullar och tog ut pengar till Stockholm. Jag hittade en pärlplatta i korgen man stoppar varor i. En såndär strykt pärplatta i en massa färger. Tycker om att hitta saker sådär, det är trevligt på nåt sätt. Små saker som någon har glömt eller tappat och kanske inte ens kommer att sakna. I fredags, när jag gick hem efter kemiprovet för att byta om till kläder passande för en begravning, så sparkade jag till vad jag trodde var en sten. Jag sparkar alltid till stenar. Men det var inte en sten för den glimmade. Det var en svart pärla och när man har den i handen och vrider lite på den så glimmar den och och en vit stjärna syns. Den tycker jag var fin. Jag undrar vem som tappat den och om den i hängt i ett halsband eller ett armband eller någon kanske bara hade den i fickan. Jag undrar hur länge den legat där och varför jag sparkade till just den. Igår hämtade jag ut min Lars Winnerbäck-biljett. Det känns bra. November blir kanske fint. Igår var en konstig lördag. Jag var med pappa och lillebror på Musikanten och kollade på gitarrer. Sedan träffade jag på Davis och vi pratade om elefanter. Jag vill göra något. Jag vill att Olivia ska ta hål i mina öron men hon är inte hemma och jag har inga egna läkörhängen så jag kan inte göra det själv. Jag har städat mitt rum. Måste köpa fler ljus i Stockholm. Idag måste jag packa, för imorgon åker jag. Sedan vill jag gå på en promenad med någon eller så går jag ensam. Det är vintertid nu och det är udda för sommaren försvann så snabbt. Den varade ganska länge och försvann inte obemärkt men jag undrar ändå exakt när den försvann för jag kan inte riktigt dra den dagen till minnes. Den kanske inte fanns. Jag har druckit brutalt mycket te de senaste dagarna. Iallafall brutalt mycket för att vara jag. Jag har skapat en till blogg. Kände att den behövdes. För den lite flummigare sidan av mig som oftast inte syns så mycket här. Kanske länkar den här nångång. Hm. Nu ska jag lyssna lite till på Joshua Radin och sedan ska jag börja baka bullar. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0