You're the only one I ever believed in

Jag är så trött på att plugga att jag skulle kunna spy. Jag har aldrig pluggat så seriöst till någonting som det här provet och nu har jag ont i magen för det känns som att det är viktigt att det måste gå bra just därför att jag lagt ner så jäkla mycket tid på att få in allting i min hjärna. Jag kan inte låta bli att tänka att när jag får provet framför mig imorgon så kommer jag inte att fatta någonting. Om detta failar kommer jag typ aldrig orka plugga såhär mycket till någonting igen. Så det MÅSTE helt enkelt gå bra. Men jag har pluggat så mycket att allting är en enda sörja i min hjärna nu och jag blandar ihop allting och det får jag inte göra om jag ska bli fysiker nångång i mitt framtida liv. Blööö. Jag känner för att skriva en massa omogna saker som kiss och bajs och bajs och bajs och bajs och nu gjorde jag visst det också. Okej. Bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs. Och så vidare.

Det enda jag tänker på när jag går hem över bron i mörkret på kvällarna är björnar. När jag blickar ner mot det forsande vattnet kan jag se framför mig hur en gigantisk brunbjörn står där på stenarna och fiskar lax eller likande med munnen och får syn på mig och genast glömmer bort fiskarna och flyger genom luften och landar vid mina fötter och öppnar käften på vid gavel och vrålar och jag vet inte om jag skulle stå kvar eller springa fast då skulle jag nog bli uppäten och dö. Så jävla hemskt. Jag tänker aldrig på spöken eller våldtäcksmän eller mördare när jag går där i mörkret sent på kvällen, bara på stora hemska brunbjörnar.

Jag är inte trött och jag vill inte sova men jag vill inte vara vaken just nu heller. Varför finns det inget trevligt litet mellanting man kan ta till ibland? Jag låg under mitt nya bruna fina påslakan och pratade i telefon med Olivia till halv två igårnatt och sedan var jag pigg och kollade på en ganska kass film innan jag bestämde mig för att det var dags att sova om jag skulle orka ägna hela följande dag åt att plugga fysik.

Jag vill baka kladdkaka men jag orkar inte diska efteråt och jag är trött och hungrig och jag vill aldrig mer plugga och imorgon måste jag till stan för att köpa en födelsedagspresent. Jag är glad och ledsen och Bright eyes är så himla fint och jag vill gå i bitar så att någon kan sätta ihop mig. It's complicated, it always is. Nu ska jag nog gå och äta mjölk med flingor eller något annat jag kan finna mig i vårt kök, läsa igenom fysiken igen och angsta lite och sedan ska jag lägga mig i min säng och glömma att vi har prov imorgon och kolla på film tills jag blir trött. Imorgon är det fredag. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: signe

jävlar vad längesen det var jag kommenterade här. hm. har du sett the reader?

2009-09-25 @ 15:40:56
Postat av: Uggla

Ja det var det korven! Och nä inte än, jag har aldrig tid och jag får typ ryck på det. Igårkväll tänkte jag se den men då ringde Olivia och jag cyklade dit i pyjamas utan bh istället? Öh. Men inatt kanske!

2009-09-26 @ 15:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0