Ikväll har jag försökt skaffa mig en djupare förståelse för så abstrakta saker som paradoxer, svävat iväg till slingkvantgravitation och förbannat mig själv för att jag inte har sånt tålamod att jag verkligen kan lägga ner tiden som krävs för att iallafall på något plan verkligen FÖRSTÅ. Vad det hela handlar om, hur var och när och varför. Just nu känner jag en slags omättlig aptit på nästan all slags kunskap. Jag lånar böcker om historiska händelser, skriver ner det mesta jag kommer i kontakt med som jag vill lära mig mer om och uttnyttjar wikipedia och google till fullo. Rosornas revolution och ickevåld i allmänhet är ganska så väldigt intressant just nu. Jag behöver någon att diskutera alltsammans med. Och jag saknar Rättvisepartiets alla möten och demonstrationer och allt det där. Förövrigt, en mycket trevlig dag som har tillbringats på cafe station, ersboda och på kvällen i ett stall. Nästa vecka planeras mängder med matteräknande, tedrickande, och tid till att träffa människor som jag mår bra av att umgås med. Och det verkar som att det blir någon slags norgeresa till sportlovet. Jag känner att jag vill träffa släkt som jag saknat och tillbringa några dagar på en ö mitt ute i havet. Hm. Nåväl. Vi får se om jag tillbringar resten av natten med att sova eller inte. Godnatt iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.flickr.com/photos/trastockfestivalen/3732191270/sizes/o/

2010-02-28 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0