Under månen

Allting brinner och jag glöder och behöver inte klamra mig fast längre. Snön på marken och den som faller från himlen ger mig nostalgikänslor och människor gör mig glada just nu och det är så väldigt intressant och trevligt med alla nya personer som smyger sig in i mitt liv. Det är bara februari än men jag och en vän har tusentals drömmar och planer inför sommaren och jag längtar men jag är trygg i vintern också. Den är inte bara ett tomt skal längre. Den är full av ögonblick och värme fast termometern ibland visar på minus tjugofem grader. Tankar liksom trillar bort men ersätts av nya, bättre, och jag fyller mitt lilla block med ord och meningar som jag snubblar över. Jag ligger och stirrar på min sun jar om nätterna men somnar ändå relativt tidigt. Det har blivit mycket tedrickande med fina personer i veckan, på mitt golv eller något café. Och bra, behövliga, samtalsämnen. Och även otroligt många skrattattacker. På lördag flyger jag till Stockholm för att umgås med en av världens allra finaste människor och vi ska även hinna med någon slags konsert. Helgen efter det ska jag och Lisse på äventyr till Sundsvall. Och nu ska jag förflytta mig till min säng, släcka den enda lampa som är tänd i mitt rum och stirra på det väldigt trevliga ljuset från min sun jar. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0