"Vad är värst, ensamheten eller rädslan för ensamheten? Och vilka är hudens uppgifter, varför kittlar det i handflatorna? Var i kroppen sitter olycklig kärlek? Hur många röster krävs det innan det bildas ett sorl?"

Rastlösheten har lätt att infinna sig en söndag då man bestämt sig för att testa det där med att tillbringa en hel dag hemma. Nu vet jag iallafall att det fortfarande inte är någonting som passar mig särskilt bra alls. Det slutar ofta med att jag ligger på mitt golv eller klättrar på väggarna. Om man kan uttrycka det så. Men jag har mest legat i min säng och läst böcker och lyssnat på musik och mejlat in min artikel precis innan deadline. Känns underbart. Meningarna ovan är lånade från en fantastisk liten bok av Gunnar Ardelius. Annars har jag läst om Gandhi och mina föräldrar har skottat ner allt snö från taket så nu kan jag knappt se ut från mitt fönster längre. Wish you were here med Pink floyd spelas på repeat och jag skummar igenom anteckningar, utrivna blad från kollegieblock som finns lite varstans i mitt rum. Tänder rökelsekoner och reflekterar över mig själv, drar förbjudna paralleller. Funderar över ord som kanaliserad ångest och krökt rumtid sådana saker. Hm, nu ska jag inte låta min rastlöshet hållas så länge till. (Du var verkligare än någonting annat i några veckor.)

Kommentarer
Postat av: tim

snart är du hos mig!!!!!!!!!!

2010-03-01 @ 13:49:52
Postat av: Cecilia, Kär-Smycken!

Rädslan för ensamheten är det värsta.



Är allt bra med dig idag?



Ha en härlig dag och sköt om dig!

2010-03-01 @ 14:12:13
URL: http://karsmycken.blogg.se/
Postat av: Uggla

Snartsnartsnart är jag hos dig och då kan vi ligga på ditt golv och dricka te och prata om allting som har hänt och så kan du få din julklapp från 2008.

2010-03-01 @ 16:18:34
Postat av: tim

haha du ska få en liten sakelimoj av mig öh jätteliten och rasmus säger att den är skev men jag tycker ej det och om den nu är det så är det ju bara orginellt :')

2010-03-02 @ 11:52:22
Postat av: Jenny

När jag spelade upp wish you were på musiken skedde typ en kemisk reaktion. Allt var kemisk den lektionen. Vad hände?

2010-03-02 @ 19:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0