Har varit på Trästock, upplevt massvis jag inte upplevt förr och sett alla gamla saker med nya ögon. Sovit i tält (och fått tältet nedtrampat), stått längst fram på Hästpojken och kyssts i regnet, skrikit mig hes till Caligula, gått omkring i ett fylleinferno klockan 03:00 invirad i en filt med en älskad, suttit på en avstängd bro mitt i natten, dansat till Dag Vag, träffat massvis med folk, hånglat, upplevt extrem melankoli, varit gladare än på länge, rökt i tält med vänner, känt att allt är förstört, skrattat åt galna saker mitt i natten, sett Lisa o Piu som var så fantastiskt, gitarrspelande, badat, varit på loppis i ett stort hus, dreadspojkar, haft på mig konstiga vackra kläder, sjungit progglåtar med random folk mitt i natten ackompanjerad av Kreti och Pleti-sångaren på gitarr, sett Markus Krunegård, sovit i gräset, vaknat av att folk stirrar på mig, knappt ätit något riktigt, sjungit Bob Dylan, haft på mig samma strumpor i tre dagar, träffat suspekta människor, kramats mycket, och slutligen plockat ihop tältet i regn och blivit lerig. Sjukligt ombytliga tre dagar. Kom hem till ett tomt hus då familjen fått för sig att bege sig till Norge, förvirrat mig mitt i natten, fått oväntat besök nästa morgon, somnat bredvid någon som vänder på allt. Idag har jag inte gjort någonting, och sådant behövs ibland. Familj kommer hem ikväll, då måste jag söka mig någon annanstans för att hitta den ensamhet jag verkar kräva just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0