Lätta steg mot flera lager snöfall, och små flingor som faller från himlen i osymmetriska mönster, folkkök och världens godaste vegburgare, vackra hippieklädda människor (om man får säga så), byteshandel och rättvisemärkt choklad, springer in i en vän, det är ganska varmt fast det blåser, jag och Olivia pratar hela bussresan hem om livet som vill jävlas, människor som är idioter, hinner hem för att fallera matteräknande, slänger saker på golvet, lyssnarlyssnar och laddar hem musik, lång bussresa snart, jag och Mikaela går till Olivia för tedrickande och liknande, vi rullar te i ekopapper som vi röker, skrattar och jag äter gojibär, går hemåt efter 01:00 och det är stjärnklart, som vanligt så otroligt fantastiskt att det finns någonting sådant som en stjärnhimmel, någongång när klockan närmar sig nolltvå bestämmer jag mig för att baka hallonkladdkaka, sitter sedan i köket med en lillebror som inte heller vill sova, vi äter kladdkakan med sojaglass och ännu mer hallon, jag försvinner in på mitt rum, vill ha te, vill explodera någonting, vill ha en balkong där det alltid ska vara sommar och jag kan röka indiska cigaretter och skriva böcker.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hallå Anna ja jo jag köpte Glesbygdn i måndags! You're not alone.

2010-03-11 @ 14:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0