Veganfrukost mitt i natten, med gojibär, yosa, ekobröd, grönt te (för en gångs skull), juice och fiberflingor är bra. Och Bright Eyes på behaglig volym, will you make a plan to love me? Långa sms och jag älskar när folk frågar mig saker. Det är inte bara själva grejen att någon är intresserad, utan att jag på något sätt lär mig något mer om mig själv varenda gång jag vet att någon vill ha ett ärligt och genomtänkt svar. Då trivs jag med att ta mig den tiden. Att lära känna någon är en av de allra bästa sätten att lära känna sig själv. Och jag måste fundera över febriga ögonblick och över hur jag bäst ska beskriva dem, kanske ska jag inte göra det alls, svårdefinierade saker (jag tycker inte om att definiera) och så det där med människor.

(Och det är bara instinkt det där, med att hjärtan går sönder, med att vi aldrig vågar känna fullt ut. Kanske måste vi ta sönder allting som känns för mycket. Och då kan ingenting någonsin bli fullständigt.)

Förbereder mig på eventuellt snöfall imorgon, förmodligen minusgrader igen, folkkök och tedrickande på golv med braigaste människorna. Kanske får kameran följa med och dokumentera lite. Téet uppdrucket nu, kanske ska man sova. Förmodligen inte. På nätterna är inga kryphål tillåtna även fast det kryllar av dem just då. Jag önskar att jag skulle kunna vara tillräckligt fokuserad för att lyckas skriva någonting med tydliga sammanhang, men jag antar att klockan är för mycket. Sammanhangen ser nog bara jag den här tiden på dygnet. Nåväl. Ska snart byta ut Bright eyes mot Jose Gonzales och placera mig själv i min säng. Skrivblocket kanske får följa med. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0