Dagarna flyger. Ibland målar våren omgivningen i ett fantastiskt kvällsljus och jag vill aldrig stänga ögonen.

Vi fick ett regnigt och grått första maj i år, men det var lika underbart ändå. Som jag saknat känslan, ruset, och hand i hand detta år. Och någonting bubblar i halsen och jag och en vän går längs gatorna och skrattar åt just ingenting. Inhandlar en blommig vattenpipa och lovar mig själv att börja fota igen. Önskar lite att det fanns tid att skriva om allting som händer men det kanske är den här tiden i mitt liv jag inte ska skriva om. Den ska få vara orörd, bevarad i sin oexisterande perfektion. Ovillig att definiera sig själv. Skolan prioriteras mer och mer bort, annat är viktigare nu, och trots stundande gymnasieval och nationella prov så är jag relativt lugn. Thåström till veckan, made och volontärarbete, och vår vår vår. Nu har vi hela maj framför oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0