"Poeterna skriver sig sömnlösa".

den här hösten: förkastar jag det mesta, genomskådar, värmer mina händer under hett vatten i minuter, har fönstret öppet varenda kväll, vaknar till dimma, tänker tillbaka på Urkult varenda morgon då jag åker buss till skolan, tänker tillbaka på varma sommarnätter, natten innan Trästock, använder i snitt fjorton rutade sidor till matteräknande per vecka, fikar med nya personer, sitter ensam på bänkar bland folk, gör bananpannkakor med vänner på Ersboda, tänder ljus, skriver för lite men mer än tidigare, lyssnar hela kvällar på enbart Annika Norlin, läser dikter av Navid Modiri, kan inte riktigt bestämma mig för någonting, reflekterar över att det är någonting med långa personer i min årskull, mår dåligt och bra över detta, någon säger att jag är bra på att kramas, jag saknar alla och ingen, vill helst av allt sova, når en insikt om att jag måste resa, om att jag vill det så hemskt mycket, göteborg. är totalt förlorad i tankar, snurror, är på demonstration, eftermöte, dokumenterar hösten i engångsformat och Gunnar Ardelius-skrivsätt. löv som börjar bli gula, jag håller om och tröstar någon som vågar gråta, tänker att det är ärligt och vackert, går genom Haga, i tystnad, vi fikar på café station och beter oss som nyförälskade, sträcker oss över bordet för att kunna kyssas. Lars Winnerbäck och elden, men vart fan brinner någonting nu. alldeles för långa meningslösa dagar, jag vill kasta mig rakt in i någonting stort och farligt och jag ligger på mitt golv och håller för ögonen. läser fördjupade studier i katastroffysik, träffar en främling som vill starta ett kollektiv och diskutera kaosteori med mig, vi diskuterar intensivt om allt mellan himmel och jord i en timme, älskar att det fortfarande händer så fantastiska saker, möten, jag vill ha mer av det där. sover, sover för mycket men är trött. skriver lappar till mig själv, hittar en gömd under mitt skrivbord från någon annan, bakar chokladbollar med för mycket kaffe i, tänker att jag vill säga "lets do it, let's fall in love" till någon, att jag vill att det ska regna hela tiden. att jag vill att det ska hända någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0